Fragedo, brandul emblematic TRANSAVIA, cel mai bine clasat brand din industria alimentară în Brand Finance® Romania

Fragedo, brandul emblematic TRANSAVIA, cel mai bine clasat brand din industria alimentară în Brand Finance® Romania

27 mai 2024. Sântimbru, Alba. Fragedo, brandul emblematic TRANSAVIA, continuă ascensiunea cu încă o poziție în prestigiosul top publicat de Brand Finance® Romania 50, ediția 2024, fiind cel mai bine clasat brand din industria alimentară, cu o valoare evaluată a brandului[i] de 109 milioane de euro. În creștere cu aproape 27% față de anul anterior, Fragedo ocupă locul 14, în urcare cu o poziție față de anul anterior, confirmând apetența consumatorilor pentru produse românești sigure și de înaltă calitate.

Această performanță excepțională reflectă viziunea și eforturile constante ale echipei celui mai mare producător din sectorul avicol din România, dedicată excelenței și în continuă adaptare la nevoile pieței, asigurând astfel satisfacția deplină a consumatorilor, care apreciază produsele din carne de pui sigure și de înaltă calitate.

„Suntem mândri că brandul nostru, Fragedo, se află în fruntea celor mai valoroase mărci din industria alimentară din România, urcând încă o poziție în clasamentul Brand Finance® Romania 50. Dovedim astfel, încă o dată, că zi de zi, facem lucrurile exact așa cum trebuie, de la bob la furculiță, câștigând și menținând încrederea și loialitatea consumatorilor, care aleg produsele noastre pentru familiile lor. Acest rezultat subliniază angajamentul afacerii noastre de familie, cu capital 100% românesc, pentru calitate, siguranță și inovație continuă în sectorul alimentar, prin care acționăm sustenabil, oferind atât produse de calitate, cât și inspirație și modele de bune practici pentru întreaga industrie”, declară Ioan Popa, Președinte și Fondator TRANSAVIA.

Fragedo, liderul pieței de carne de pui[ii], se evidențiază printr-o abordare onestă, orientată către consumatori, oferind o gamă bogată de produse sigure, de înaltă calitate, care creează o experiență de consum excepțională. Elementele cheie ale acestei abordări includ siguranța și calitatea ireproșabile ale produselor, diversitatea și versatilitatea gamei de produse, comunicarea onestă, fără exagerări sau artificii de marketing, distribuția extinsă și curajul de a veni cu inovații, dincolo de produs.

Brandul românesc respectă standardele stricte de producție și are implementate protocoale riguroase prin care asigură siguranța și calitatea produselor oferite consumatorilor. De la produse porționate și specialități gata preparate, pe bază de rețete proprii, precum Fragedo Vin Prietenii la tine ori  Fragedo Deli, la tradiționalul pui grill, piept dezosat ori pulpe, aripi, ciocănele sau ficat de pui, consumatorii au garanția că se pot bucura de produse naturale de calitate, care asigură valori nutritive superioare și un gust autentic, la fel de bun de fiecare dată.

Cel mai bine vândut brand de carne de pui din România a cucerit și alte piețe unde TRANSAVIA exportă aproximativ 30% din producție. În plus, este singurul brand din categorie care promovează autenticitatea, calitatea și siguranța produselor autohtone, fiind inițiatorul programului „Autentic Românesc”, ce aduce sub același concept produse și branduri românești din diverse sectoare, colaborând pentru a crea un univers în care consumatorii români să poată fi inspirați, în timp ce promovează economia locală. Partenerii programului includ TRANSAVIA, Artesana, Cramele Recaș, Mobexpert, Pangram Reșița - Monte Banato și Theodora Golf Club, companii unite de aceleași valori și de dorința de dezvoltare durabilă. Prin acest program, Fragedo face un pas mai departe și demonstrează angajamentul său ferm pentru susținerea producției autohtone de înaltă calitate și pentru promovarea brand-urilor românești, atât în țară, cât și pe piețele internaționale.

Pe lângă analiza brandurilor individuale, raportul Brand Finance® Romania 50 clasifică și cele mai valoroase 10 portofolii de mărci, calculate pentru acele afaceri care utilizează mai mult de un brand pe piață. În acest clasament, cel mai mare producător din sectorul avicol din România, TRANSAVIA, este plasat în fruntea companiilor din industria alimentară, ocupând locul 4, fiind surclasat doar de alte două companii multinaționale din sectorul băuturilor și de un retailer local din domeniul IT&C. Pusă în valoare de un model de afacere unic în regiune, afacerea de familie cu capital 100% românesc care integrează vertical întreaga sa operațiune, asigurând calitatea, siguranța și durabilitatea pe întreg lanțul de producție, de la bob la furculiță, capitalizează un avans de 9% față de anul trecut, care  ridică valoarea cumulată a portofoliului de mărci a liderului pieței de carne de pui din România la 113 milioane de euro.

Conform informațiilor incluse în raportul Brand Finance® Romania 50, „în contrast cu decelerarea economiei românești în ansamblu (creștere de numai 2% în 2023), valoarea combinată a celor mai valoroase 50 de branduri românești a crescut cu 5.6% față de anul anterior, ajungând la 7 miliarde de euro”.

Brand Finance® este cea mai mare firmă independentă la nivel global în consultanța privind evaluarea brand-urilor, fondată în 1996, cu scopul conectării brand-urilor cu profitabilitatea afacerii. Compania evaluează peste 5.000 de brand-uri în fiecare an, în toata lumea și în toate sectoarele, publicând peste 100 de rapoarte anual. Un Raport de Evaluare de Brand prezintă în detaliu ipotezele, sursele de date și calculele efectuate pentru a ajunge la valoarea brand-ului. Topul portofoliilor de mărci include peste 40 de mărci locale bine-cunoscute, cele mai valoroase dintre acestea fiind și prezentate individual în clasamentul principal al celor mai valoroase 50 branduri din țară.

 

[i] Valoarea brandului se referă la valoarea actuală a câștigurilor legate în mod specific de reputația brandului. Organizațiile dețin și controlează aceste venituri deținând drepturi de marcă comercială. Conform metodologiei utilizate, Brand Finance® Romania 50 evaluează impactul brandului, puterea brandului (Indice de putere a brandului (BSI) care ține cont de investițiile de marketing, percepțiile brandului în rândul diferitelor părți interesate, între care clienții sunt cei mai importanți și performanța afacerii ), credibilitatea calculului valorii brandului prognozate.

[ii] conform vânzărilor raportate pentru categoria de carne de pui proaspătă (în valoare și în volum), conform estimărilor RetailZoom pentru anii 2022 și 2023 pentru piața de retail alimentar - rețele internaționale (fără Lidl).

[1] Valoarea brandului se referă la valoarea actuală a câștigurilor legate în mod specific de reputația brandului. Organizațiile dețin și controlează aceste venituri deținând drepturi de marcă comercială. Conform metodologiei utilizate, Brand Finance® Romania 50 evaluează impactul brandului, puterea brandului (Indice de putere a brandului (BSI) care ține cont de investițiile de marketing, percepțiile brandului în rândul diferitelor părți interesate, între care clienții sunt cei mai importanți și performanța afacerii ), credibilitatea calculului valorii brandului prognozate.

[1] conform vânzărilor raportate pentru categoria de carne de pui proaspătă (în valoare și în volum), conform estimărilor RetailZoom pentru anii 2022 și 2023 pentru piața de retail alimentar - rețele internaționale (fără Lidl).